conţinutul paginii

Vitamina B2 (Riboflavina)

Riboflavina este factorul termostabil din complexul B, ca si tiamina actioneaza in organism prin intermediul unor enzime regland metabolismul glucidic si protidic.

Surse alimentare de vitamina B2. Cea mai bogata sursa este drojdia de bere, apoi diverse organe (ficat, rinichi), carne, peste, oua, derivatele de cereale, legumele si fructele.

Deficientele in vitamina B2 se manifesta prin dermatita seboreica, scaderea rezistentei la infectii si intoxicatii, tulburari de vedere, hipervascularizatia corneei, dureri oculare, tulburari de deglutitie (disfagie), etc.

9. Vitamina B6(Piridoxina)

Vitamina B6 este larg raspandita in natura atat in regnul animal, cat si in cel vegetal. Piridoxina, ca si celelalte vitamine din complexul B actioneaza prin intermediul unor enzime regland metabolismul proteic, degradarea glicogenului, sinteza unor aminoacizi si a unor neurotransmitatori cum este serotonina.

Surse alimentare de vitamina B6: carne si derivate, peste, cereale si derivate, fructe, legume.

Necesarul de vitamina B6, este de aproximativ 2 mg pe zi.Un aport crescut este necesar in dieta bogata in carne, in reumatism si la administrare de anticonceptionale orale. Atentie trebuie acordata bolnavilor care sufera de diabet sau la cei care sufera de boala Parkinson.

Deficitul de vitamina B6 duce la tulburari neurologice caracterizate prin oboseala musculara, tulburari de mers, sindrom maniaco-depresiv, rezistenta scazuta la infectii.

Informatiile editate au caracter general si neexhaustiv de ordin medical, nefiind de natura sa inlocuiasca sub nicio forma asistenta/consultanta medicala de specialitate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *