conţinutul paginii

Eczemele au cauze alimentare?

Desi medicii nu pot da totdeauna un verdict clar privind legatura dintre alimentatie si eczeme, exista anumite alimente care ar trebui evitate si altele care reduc simptomelor cutanate.
Iata de ce orice mamica trebuie sa stie citeva lucruri de baza despre aceasta neplacere frecventa care tulbura starea de sanatate a bebelulsului.

Ce este o eczema?
Eczema este o afectiune care provoaca inrosirea pielii, iritatie si mancarime severa. Uneori, pe piele apar bubițe, care poate avea conținut fluid. Acesta este aspectul cel mai frecvent,  aproximativ 10% din populatia lumii fiind afectata la un moment dat de aceasta afectiune.
Exista diverse forme de eczema, dar cea mai severa (si cea  mai frecventa) este cunoscut sub numele de eczema atopica (sau dermatita atopica). Din nefericire, medicii nu știu exact ce provoaca aceste eczeme si ce factori agraveaza simptomele, manifestarile  variind de la o persoana la alta.

Eczemele  si alimentele pentru copii
Sensibilitatea la anumite alimente este cauza declansatoare a eczemelor. Aceasta inseamna ca identificarea alimentele problema poate ajuta cu siguranta copilul, dar nu poate eradica problema. Iata de ce in cazul bebelusilor cu eczema atopica se impune, amanarea diversificarii cel putin pana la varsta de 6 luni. Pentru copiii mai mari, este bine ca mama sa tina cont de lista alimentelor cu potential alergic. In principiu, orice aliment poate actiona ca un declansator al eczemei, dar unele alimente au un potential alergic mai mare.

Deci, tine cont de aceasta lista:
– laptele de vaca si produse lactate
– ouale
– soia
– nucile, alunele,
– pestele
– produsele care contin faina de grau
– scoici, alte fructe de mare
– tomatele
– drojdiea de bere
– fructele tropicale
– unii aditivi alimentari

Pentru copiii care au inceput diversificarea

Daca vreii sa-ti treci copilul pe alimente solide si el are eczema sau este predispus la dezvoltarea eczemelor, atunci ar trebui sa eviți produse alimentare din lista de mai sus, pana cand bebelusul ajunge cel putin la varsta de un an și cel puțin la 3 ani pentru fructe si crustacee. Ar trebui sa discuți, insa, introducerea acestor alimente cu medicul pediatru.

Pentru copiii care au inceput diversificarea
Mama trebuie sa incerce sa observe care dintre produsele din lista de alimente cu potential alergic stimuleaza eczema. in unele cazuri, sensibilitatea la anumite alimente se manifesta in decurs de 2 ore dupa masa si este posibil sa constati ca bebelușul prezinta mancarime si inroșirea zonei.
Foarte frecvent insa, sensibilitatea la alimente este intarziata si agravarea simptomelor nu devin evidente decat dupa 6 sau chiar 24 de ore de la ingerarea alimentului alergizant.
De aceea, sfatul nostru este ca mama care se confrunta cu astfel de probleme sa tina un jurnal alimentar, in care sa noteze mancarurile si simptomele aparute. Apoi le poate discuta cu pediatrul.  Sfat! Nu incerca eliminarea acestor alimente fara supravegherea medicului-poți avea nevoie de un dietetician care sa-ti spuna care este cel mai echilibrat meniu pentru copil.

Ce ii ajuta pe copiii cu eczeme atopice?
O multime de studii efectuate in toata lumea au aratat ca exista anumite substante care ii ajuta pe bolnavii cu eczeme atopice. Acestea sunt continute in anumite alimente care, incluse intr-o dieta riguroasa, au un rol important in eliminarea efectelor suparatoare si chiar in vindecarea eczemelor.

Lista nutrientilor benefici in eczemele atopice
1. In prezent, eczema este adesea tratata cu unguente cu hidrocortizon. Dar inainte de a ajunge la aceste unguente, ar fi indicata utilizarea unora pe baza de  acizi grasi esențiali.
2. Unii acizi grasi sunt numiti “esentiali”, deoarece sunt indispensabili organismului pentru  o viata sanatoasa. Organismul uman insa nu-i poate produce, de aceea trebuie sa fie luati din alimente. Ei nu se confunda cu grasimile saturate (care provin de la produse precum carnea si produsele lactate).
3. Omega 3 si Omega 6 sunt acizi grasi esentiali. O deficienta a acestora contribuie la dezvoltarea  eczemelor – in special, deficienta de Omega 6 .

Deci, o dieta bogata in aceste surse de acizi grasi esentiali poate fi deosebit de benefica. Laptele matern este o sursa buna de acizi grasi, cantitatea acestora este influentata de dieta mamei. Daca  alaptezi, este important sa  incluzi in dieta ta o multime de alimente care conțin  aceste grasimi esentiale.

Surse bune de Omega 3 sunt:
– germenii de grau in stare proaspata (desi, graul poate actiona ca un catalizator pentru eczeme, in unele cazuri)
– fasolea uscata
-pestele gras cum ar fi macroul, somonul, tonul, sardinele si heringul (discutati cu medicul pediatru despre recomandarile actuale despre tipurile de peste).

Surse excelente de Omega 6:
– uleiul de sofranel
– uleiul de floarea-soarelui
– uleiul de porumb
– fasolea uscata
– carnurile
– boabele intregi
– uleiul de masline
– avocado

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *